Gouden driehoek

23 februari 2019 - Mueang Chiang Rai, Thailand

In plaats van met een touroperator zijn we zelf op pad gegaan.  Eerst met een lokale bus naar Chiang Saen. We dachten slim te zijn door op de achterbank te gaan zitten, lekker veel beenruimte.  Maar gaandeweg bleek onze beenruimte ook bagageplek. Zodat je halverwege ingebouwd zit tussen koffers, tenten van monniken en handelswaar voor de toeristenwinkels. En dan toch nog meer beenruimte dan op de gewone banken. Vervolgens met Songthaew naar Sop Ruak. Heel toeristisch! Wel mooi uitzicht over de Mekong naar Laos en Myanmar.  Verder met de Songthaew naar Mea Sai,  de echte grensplaats. Voor €28 mag je een dag Myanmar in. Bijna het dubbele wat we aan het vervoer kwijt waren. Paspoort moesten we bij de grens achterlaten. Plaatsje zelf is grote winkel met drank, sigaretten en nep merkkleding.  Maar wel in Myanmar geweest. Gelukkig paspoort weer terug gekregen.  Richting Chiang Rai namen we maar een luxe minibus met airco. Bekaf van al die landen.

1. Astrid en Herma:
    23 februari 2019
    he Rijkje en Alex
    Heerlijk om al jullie belevenissen op de voet te volgen, we kijken steeds uit naar nieuwe verhalen , belevenissen en foto's. Wel vermoeiend inderdaad al dat reizen maar je ziet wel wat.Myanmar toeristische trekpleister .Maar inderdaad je bent er wel geweest : )
    Voor ons nog twee dagen en dan vertrekken we naar ons oude stekje in Gambia, heel veel zin in.
    Dit keer zullen we denk ik wat meer relaxen , al heel veel gezien natuurlijk.
    ben benieuwd naar het huis :( van Alieu, jullie horen het
  2. Freek:
    24 februari 2019
    Vette patta's!
  3. Riccardo:
    25 februari 2019
    Gaaf allemaal hoor Rijkje. Jullie zien zoveel en maken zoveel mee.. Wauw. Genieten nog. Riccardo
  4. Linda van der Oord:
    26 februari 2019
    Ha Rijkje,

Wat ziet het er prachtig uit!! Geniet lekker van je tijd daar en al het moois wat nog gaat komen.

Groet,
    Linda