Chiang Mai

8 maart 2019 - Chiang Mai, Thailand

Alweer de laatste dag in Chiang Mai. Morgen naar Pai.

We hebben hier heel veel gezien en gedaan. Eerste dag de Doi Suthep bezocht (Doi is berg) de volgende dag naar de Doi Inthanon,  de hoogste berg van Thailand. Is het einde van de Himalaya. Met een prive Songthaew tot het hoogste punt gereden.  De top van de berg is bebost, dus geen uitzicht wat wel prettig is als je last hebt van hoogtevrees. Een heel mooi natuurpad met uitleg over het ecologisch systeem. Onderweg wel prachtige uitzichtpunten.  S' ochtends op de berg een temperatuur van 4 graden. Is voor de gemiddelde Thai erg koud.

Vervolgens kwamen we bij 2 pagodes die de Thaise luchtmacht voor de vorige koning en koningin heeft neergezet. Een hoog Keukenhof gehalte, maar ook een fantastisch uitzicht. Ook een project bezocht waar de bergvolkeren leren andere gewassen te telen dan opium. Bleek een heel mooi opgezet park te zijn. Als toetje de waterval die op de video staat. Moe en voldaan terug in het hotel.

Gisteren naar Bor Sang geweest om een parasolfabriek te bezoeken. In Chiang Saen  (gouden driehoek ) dronken we koffie op een terras zittend onder veelkleurige parasols. We vroegen waar ze te koop zijn. Antwoord : Chiang Mai. En dat klopte. Worden met de hand gemaakt, hele productieproces is te volgen. Gekochte parasols kunnen voor een kleine bijdrage beschilderd worden, net als je rugzak, telefoonhoes etc. Specialiteit olifanten.

Morgen met de taxi naar Pai over een weg met 762 bochten!

Elke dag een nieuwe verrassing en we kunnen er geen genoeg van krijgen,  smaakt naar meer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en Monique:
    8 maart 2019
    Geweldig mooie foto's en wat zien jullie enorm veel. Heerlijk he, zo'n andere wereld. Ik denk dat jullie zoveel indrukken opdoen tijdens deze vakantie, dat je bij thuiskomst (ooit) eerst vakantie moet houden om ervan bij te komen. Ga door:)