Galle

22 maart 2019 - Galle, Sri Lanka

Na twee dagen enorme drukte in Colombo met de trein naar Galle. Prachtige treinreis langs de kust , voorin de observation wagon met een snelheid van 30 km per uur. Warm in de trein dus veel bij de open deuren gestaan.

Hotel met zwembad in Galle. Galle heeft veel Nederlandse invloeden want wij hebben hier gezeten tot eind 18e eeuw. Nederlands fort, huizen en afwateringsystemen door Nederlanders aangelegd. Tijdens de tsunami is daardoor het fort grotendeels behouden gebleven. In de Groote Kerk liggen grafstenen met Nederlandse tekst. Vreemde gewaarwording.

Galle Fort is een mooie plek. Vooral ook omdat je er heerlijk kunt rondlopen met nauwelijks verkeer. We hebben het heel gezellig met z'n drieën!

1. Astrid en Herma:
    23 maart 2019
    Een tijdje niet gekeken want weer aan het werk jaja. Doe de groeten aan Floortje, zo te zien heeft ze het erg naar haar zin? En hoe smaakt bier uit een beker?
  2. Rijkje en Alex:
    23 maart 2019
    Ze heeft het naar haar zin. Bier was koud en extra lekker omdat het stiekem opgedronken moest worden. Ach ja werken. Duurt nog even voor ons.
  3. Wim en Monique:
    24 maart 2019
    Tsja, wat opvalt is dat sinds Floortje er is, er veel meer foto's gepost worden...en zoooo mooi:)
  4. Freek:
    25 maart 2019
    Valt mij ook op Wim! haha!
    mooie foto's!